Pohjois-Karjalan piirin järjestämä ILMASTOretki Etelä-Karjalaan, katso ohjelma piirin tapahtumasivuilta

• pe-la 12.13.8.2022

Retki Etelä-Karjalaan pe-la 12.–13.8. toteutetaan ilmastoteemalla, mutta kohteet ja ohjelma ovat tuttua marttalaatua. Kohteina ovat mm. Iloisen Pässin maalaispuoti, Saimaan Virta, Lappeenrannan hiekkalinna ja Parikkalan patsaspuisto sekä monipuolinen ja paljon suosiota saanut Sadun kukkaiselämää -puutarha. Ruokailupaikkoina ovat Ravintola Nautilus ja Imatran Valtionhotelli, joissa noutopöytien meille suunniteltu tarjoilu painottuu retkiteeman mukaisesti järvikalaan ja kasvisruokiin.  Myös kahvila Majurska on käyntikohteena ja suosittelemme käyntiä Marttojen Vohvelikioskilla, satamassa sekä kauppatorilla. Yöpyminen on Scandic Patriassa. Lauantaina tutustumme mm. Lappeenrannan linnoituksen ympäristön kasvillisuuteen. Ilmoittautumiset viimeistään 26.6.2022 www.martat.fi/pohjois-karjala/tapahtumakalenteri tai tarvittaessa puhelimitse arkisin minulle. Retkelle pääsee mukaan myös matkan varrelta. Liitteenä on retkiesite. ILMASTOkoti Karjalan kylillä -hanke/ Joensuun seudun Leader ry tukee retken järjestelyä.